enjoy this song buddies :)

Monday, November 29, 2010

ketentuan ilahi . . . .



ya Allah..
terlalu byk dugaan yg engkau berikan kepada ku ya Allah....
aku harap aku dpt memikul stiap beban itu dgn tulus dan penuh kesabaran ya Allah...
aku redha dgn stiap ujian yg engkau berikan padaku ini ya Allah...
tetapi bolehkah aku mnerima ketentuan dan takdir yg telah engkau tentukan dlm hidup aku ini ya Allah....
aku hrp aku dpt mnjd sorang insan yg beriman,sabar dan tabah disisimu ya Allah...
berilah kekuatan dlm diri hamba-mu yg lemah ini ya Allah...
dunia ini hanyalah sekadar pinjaman dari-mu,
manusia ditugaskan utk berusaha ke arah mencapai 'nur' dari ilahi...
dan setiap usaha itu diliputi dgn 1001 dugaan yg mencabar dlm hidup ini..
manusia inigin mengecapi stiap yg diimpikan dlm hidup..
tetapi manusia tidak boleh lari dr menunaikan ibadah kpd Allah...
solat itu merupakan tiang agama !
setiap kali aku mngalami kesulitan, aku akn meghadap dan menadah tangan kepada-Nya..
ya Allah, hamba-mu ini mngharapkan yg terbaik dlm hidup...
jika aku tersilap langkah, engkau hukumlah aku ya Allah....
seberat mana pun hukuman itu, aku terimanya dgn redha...
jika dialah yg telah engkau takdirkan kpd ku aku terima dgn hati yg ikhlas..
sesungguhnya, rupa paras seseorang itu yg dinilai bg setiap wanita yg bergelar hawa, tetapkanlah iman kami utk menilai hatinya ya Allah...
tetapkanlah hati ku dan teguhkanlah imanku buatnya ya Allah...
sesungguhnya sayangku itu dtg dr hati dan bukan hanye sekadar dr kta-kata manis.
manis mulut berkata-kata, kelak hati yg merana....
beringatlah wahai anda yg digelar kaum hawa...begitu juga bwat diriku ini...

No comments:

Post a Comment